søndag 5. juni 2016

Festdrakt Nordlandsbunad


Barnebunad

Festdrakt

Strikket Nordlandsbunad for barn 1-4 år


Da ble det strikket 2 barne festdrakter/nordlandsbunader til barn til 17.mai 2016. etter mye prøving og feiling, har jeg klart å skreve ned mønster opp til str 4 år. håper jeg med tiden også klarer å komme med str helt opp til str 10 år.





Broderiet som dere ser på overdelen, er hentet fra en annen bunad. Det er ikke jeg som har laget det. Dermed kan jeg ikke dele mønstret på broderiet.




Dette er den første Bunaden jeg lagde. Her har jeg strikket vrangbord i livet for å få en fin fasthet. Men dette ble jeg ikke fornøyd med.





her ser dere Bunad nr 2. Her har jeg strikket i livet som det står i oppskriften min.
har brukt 2 tråder, og strikket annen hver maske. Som om det skulle stå en hvit rute og en svart rute i rutenettet.
Meget fornøyd med dette resultatet :)

Her ligger så oppskriften på barnebunad

Vær snill å skriv i kommentarfeltet når dere har vært å lastet ned oppskriften min. Det setter jeg stor pris på :)

Lykke til!

11 kommentarer:

  1. Tusen takk for oppskrift. Har lastet den ned. Camilla

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig. Om det skulle være noe, må du bare si i fra. Lykke til og god jul.

      Slett
  2. Tusen takk for at du deler oppskrift. Har lastet den ned for å lage til mine 2 jentebarnebarn :-) Hilsen Anett Orvik Beldo

    SvarSlett
  3. Har du oppskriften på luen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Camilla. Mønsteret til luen har jeg kjøpt hos minstrikking.no
      https://ministrikk.no/collections/monster/products/3-i-1-kysa

      Slett
  4. Hei, jeg holder på å lage Østfoldbunad til bonusbarnebarnet, - og det kan være at jeg laster ned oppskriften for å ha noen mål å ta utgangsgspunkt i. Håper det er greit :D Og takk for tips om kysa. :D Jeg har jo den oppskriften allerede, men tenkte den ikke som et alternativ til kyse. Men, den passer jo ypperlig :) Takker og bukker

    SvarSlett
  5. Hei Christel. Jeg har lastet ned oppskrifta di og gleder meg til å strikke bunad til minstepia. Takk for at du deler oppskrifta. Hilsen Anne Gjerløw

    SvarSlett
  6. Lastet ned, men hvor har du fått tak i bånd ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Bånd har jeg kjøpt på Nøste i Bodø. Kan godt hende de er å finne hos andre garnbutikker i Norge. 😊

      Slett

Jeg er evig takknemlig for en liten hilsen fra deg.